VISIT OUR

SOCIAL MEDIA PROFILE'S

Poland Sotheby's

Extraordinary real estate
in Poland and around the world

LOG ON OUR

NEWSLETTER

Thank you for your subscription.

You have already subscribed.

E-mail address was not found.

Your subscription is removed.

Time for confirmation the subscription expired.

Your subscription is removed.

Time for confirmation the subscription expired.

Back

Rynek nieruchomości premium ceni wymagających Klientów

28-09-2017
English version of the article will be accessible soon

W ciągu ostatnich kilku lat ceny na rynku nieruchomości premium i luksusowych utrzymywały się na zbliżonym poziomie, jednak znacząca zmiana, którą można było w tym czasie zauważyć to wzrost różnorodności i atrakcyjności ofert na kilku największych polskich rynkach. Deweloperzy zdążyli już dostrzec rosnące zainteresowanie Klientów takim produktem i – co najważniejsze – poczuli się gotowi, aby odpowiedzieć na to zapotrzebowanie.

A zadanie nie jest łatwe. Klient zainteresowany zakupem nieruchomości z segmentu premium i luksusowego wyróżnia się przede wszystkim wysokimi wymaganiami oraz doskonałą świadomością swoich oczekiwań. Dlatego obok wartości nieruchomości i jej lokalizacji istotne są dla niego także inne czynniki, niezbyt często brane pod uwagę w przypadku rynku masowego. Dla zamożnego nabywcy oczywiście ważne jest, jaką nieruchomość ma powierzchnię, standard wykończenia i gdzie jest położona, jednak równie istotne dla niego będzie to, czy nieruchomość odpowiada jego indywidualnemu stylowi życia. Co ciekawe, preferencje Polaków pod tym względem są dość zbieżne z tym, czego szukają osoby zamożne w innych krajach na świecie. W czołówce kryteriów znajdują się więc, poza nowoczesnymi luksusowymi apartamentami, nieruchomości nadające się na letni wypoczynek, głównie te położone w wakacyjnych kurortach i nad wodą. Dużą popularnością cieszą się też historyczne, zabytkowe posiadłości, niezależnie od ich lokalizacji.

Zgodnie z opinią prof. Grega Clarka, znanego na świecie urbanisty, który na potrzeby raportu Luxury Realty Map przyjrzał się położeniu polskich nieruchomości z górnej półki w obrębie miasta, głównym wyznacznikiem luksusu jest ograniczona dostępność. Dlatego wtapiające się w tkankę miejską butikowe nieruchomości zlokalizowane w centrach dużych aglomeracji, w których z natury rzeczy wolna przestrzeń jest dość ograniczona, rzeczywiście mogą stanowić swego rodzaju rarytas i przez to stawać się dobrem luksusowym. Jednak według prof. Clarka nie ma ścisłego, jednoznacznego powiązania między bliskością centrum miasta a wysokim standardem nieruchomości. Dlatego podobnie, jak w innych krajach na świecie, tak i w Polsce coraz częściej enklawy luksusu znaleźć można z dala od centrum, a nawet na obrzeżach miasta. Wynika to z coraz mocniej odczuwanej przez osoby zamożne potrzeby przebywania w spokojnej, dającej wytchnienie od miejskiego zgiełku okolicy.

Polska to kraj stosunkowo młodych milionerów. W przeciwieństwie do osób zamożnych na świecie, którzy bardzo często po prostu dziedziczą swoje fortuny z pokolenia na pokolenie, Polacy właściwie wszystko, co aktualnie posiadają, musieli wypracować sobie sami. Ale również dzięki temu ilość osób zamożnych w Polsce bardzo dynamicznie rośnie i równie dynamicznie pomnażają oni swój majątek. Chętnie też inwestują zgromadzone środki w nieruchomości. Zdecydowaną większość wśród nabywców stanowią przedsiębiorcy, managerowie wyższego i średniego szczebla, a także osoby wykonujące wolne zawody (np. architekci).

Transakcje dokonywanie przez gwiazdy być może są głośne i można o nich przeczytać na pierwszych stronach gazet, ale to nie celebryci stanowią większość nabywców. Przytłaczająca większość transakcji, w tym te największe i najbardziej spektakularne, odbywają się w sposób dyskretny i biorą w nich udział osoby przede wszystkim ceniące sobie prywatność. W bardzo podobny sposób osoby zamożne podchodzą do tematu sprzedaży nieruchomości, dlatego też na przykład nie wszystkie oferty, dostępne obecnie w sprzedaży w Poland Sotheby’s International Realty można znaleźć na stronie internetowej czy w materiałach promocyjnych. O prawdziwych perełkach na rynku dowiedzieć się można tylko podczas bezpośredniego spotkania z doradcą.

 

- Izabela Mikruta-Smółka, Poland Sotheby's International Realty